Hi, stranger.


about me
my stuff
Story

Instagram




100% Copyright by Eyda Meymy
Powered by Blogger.
pergaduhan yang paling pelik .

pergaduhan ne memang aneh , tu sebab laa aku namakan ia sebagai pergaduhan pelik 
sebabnya , ada someone ne entah apa pasal tiba-tiba mencari hal sama kami 1 family 
sedangkan tak pernah aku ganggu kehidupan periuk nasi nya mahupun lakinya
pelik sungguh laa . mari aku cerita sikit . ceritanya bermula begini .

si Naya (bukan nama sebenar) ne becerita dengan musuh aku Sarah (bukan nama sebenar) mengumpat2 pasal ada satu org ppuan ne , kononnya menyuruh mamanya mencuri d saloon untuk kasi cantik rambutnya . aku tebaca post durang dalam facebook tu semasa aku scroll down news feed aku . aku pun rasa pelik juga dengan post status durang tu . memang terasa sikit laa juga sebab si Naya ne bkerja d saloon juga , d tempat yg sama mama aku bkerja juga . siapa lagi yg durang maksudkan tu kn kalau bukan aku . sebab setahu aku , hanya mama aku sja yg kerja di situ punya anak yg suka tukar2 hair style . lagi pun perkerja yg lain mana ada punya anak , d saloon tu hanya mama aku , kalau ada pun satu org tu , tapi anak dia betudung . itu laa yg buat aku terasa tu , tapi untuk pengetahuan satu DUNIA aku nda pernah suruh mama aku mencuri untuk kasi cantik rambut aku . walhal aku minta lagi duet sama bliau untuk beli ubat for styling my hair atau aku p saloon sja terus , tapi p saloon tu memang jarang laa . sebab mama aku kan pandai pasal rambut2 ne , jadi jimat duet sikit buat d rumah seja laa . 

Hmp, berbalik kepada cerita , entah apa laa iri hati ,dengki durang si Naya n Sarah ne sampai cakap , aku suruh mama aku mencuri bagai . helloo mulut tiada insurans ka . jadi bagi mengelakkan masalah tu aku tak suruh laa mama aku kerja sana . nanti kena cakap yg bukan2 pula oleh manusia yg dengki2 macam durang ne . then mama aku terus cakap dengan boss dia tu tak mau sudah kerja sebab ada org becakap yg bukan2 menuduh mama aku mencuri sana . terus boss dia soal selidik laa . dan d situ laa hal tu bepunca . so si Naya ne mmg jadi suspek utama laa , terus dia inbox aku melalui facebook . kami inbox laa pastu satle cara baik . aku pun cakap laa dengan c Naya tu , kalau post tu bukan untuk aku , ok laa past is past mungkin aku salah faham , lepas tu ok laa . tutup kes . 

Lepas ada beberapa hari tu , entah kenapa lagi boleh gaduh besar . sii Sarah pula ne yg tak pandai dan memang tak pernah puas hati dengan aku , dia cari gaduh pula dengan kaka kembar aku pasal ayam kfc yg hot . bhahahaha tidak kaa terserlah kebodohan si Sarah d situ begadu gara-gara post komen kaka kembar aku dengan kawan dia pasal ayam kfc yg hot . memang agak 'stupid' juga laa di situkan si Sarah ne sebab cari pasal dengan orang melalui komen org . nampak sgt "she's stalker" . debat punya debat kaka kembar aku dengan si Sarah ne , sampailah durang mau bejumpa , mau bepukul kononnya . wow , nampak kuat sangatlah kan c Sarah n Naya ne , aku pun join sekali laa kn siap bawa kawan lagi . hehehe tapi lepas tu tak jadi juga jumpa sebab kekuatan Sarah n Naya ne rupanya sekadar d fb SAHAJA , bhahahahaha ! lucu juga.

Then pergaduhan ne berlarutan sehingga ke esok dan esok dan esok harinya . sehinggalah melibatkan beberapa pihak iaitu mama aku , boss mama dan anak boss mama aku tu . sebab c Naya , Sarah dan satu orang lagi kawan dia Vawa yg kononnya mau juga ampit (HAHAHA) durang buang kes dalam hal ni . sebab durang takut sudah . LUCU OK . sampai laa aku mesej dengan boss mama aku tu kasi faham dia hal ne macam mana sebab si boss mama aku yg babal ne menyalahkan mama aku . Dan c anak boss mama aku yg badukang ne pula besikap kurang ajar sgt dgn mama aku . itu sebablah buat aku nekad mesej sampai 11page (HAHAHA (maxis pigi digi tu . mahal tu woii) ) nasib aku ne kena didik baik oleh org tua , jadi tak juga laa aku kasar dengan boss babal tu . baik2 juga kunun maka kalau tak membuhung mau seja aku ludah muka durang anak berank . aiih . (panas) hahaha tapi aku buat2 chill sja dalam text tu walaupun ada terselit sedikit kemarahan . text punya text akhirnya boss babal ne nda sudah babal , hahahaha faham juga dia apa sebenarnya yg telah terjadi . akhirnya aku juga menang kes dan d situlah juga kes tu berakhir . 

ok thats the end of the story 

Fuhhh penat juga laa aku sebenarnya menaip pasal kes ne .
 kalau di ikut jalan cerita yg sebenar memang panjang , 
yg ini sudah kasi pendek jadi senang juga kamu baca n faham . 
cuma mau kasi sampai maksud tajuk saja ba . ngeh ngeh ;3 

tapi pelik jugakan pergaduhan ne 
sebab durang gaduh kami anak beranak tanpa visi dan misi , 
tanpa satu hal yg pasti . hehe pelik sungguh mereka . 

from me, Eydameymy :) thanks reading . xoxoxoxoxoxo